سلام 

تصمیم گرفتم درباره خصوصیات جن ها حرف بزنم

چون تو اکثر سایت ها و وبلاگ ها در این باره سوال کردند واکثرا هم جوابهایی رو تو برخی کتابها (که معمولا خرافه) هست بهشون دادند .

جن ها تنوع بسیار زیادی دارند و بر اساس گفته بزرگان دینی و بزرگان و استادان ماورالطبیعه 70 هزار قبیله جن وجود داره که هر کدوم با هم فرق دارند .

اونهایی رو که اکثرا مردم میشنوند خود جن و پری  و دیو و غول هستش ولی اسمهای دیگه ای هم هستند مثل لمن , پشن , آل و… .

از نظر شکل ظاهری هم بسیار متنوع میباشند .

از لحاظ اندازه

از نظر اندازه  جن ها بسیار کوچک  که به اونها آدم کوتوله میگند تا بسیار بزرگ و بلند طوری که سرشون تو ابرهاست که یعجوج و ماجوج یکی از آنهاست .

اندازه جن ها بستگی به منطقه جغرافیایی زندگیشون داره مثلا جن هایی که در شمال کشور و استان گیلان هستند اکثرا یک قد نیم متری با بدن پوشیده از موهای بلند هستند .

جنهای بیابانی بلند قد از 2 و 3 متر تا 5 و6 متر هستند اکثرا به خاطر قابلیت هایی که دارند میتونند اندازه شون رو تغییر بدند .

از لحاظ قیافه و ظاهر

از نظر قیافه ظاهری هم بسیار متفاوتند میتوانند دارای یک چشم , دوچشم , سه چشم  و بیشتر باشند .

برخی شون چهره هایی مانند حیوانات دارند و برخی چهره های ترسناک دارند و برخی شون چهره هایی مانند انسانها دارند  .

برخی شون هم کلا اندام هایی ترسناک و مانند حیوان ئارند مثل دم , گوشهای دراز و نوک تیز , دندانهای بلند , پوستهای چروکیده  و … .

خلاصه تنوع زیادی دارند که قیافه های عجیب و غریبی که تو کارتونهای ژاپنی میبینید خیلی به واقعیات نزدیکند .

از نظر پا هم برخیشون مثل انسان پا دارند و راه میرند و برخیشون در فاصله کمی از زمین معلقند و سر میخورند  و … .

از لحاظ تخصص و شغل

جن ها از نظر تخصصی و شغلی هم با هم فرق دارند : برخی شون جاسوس و خبرچین اند  , برخی شون مبارز و جنگجو هستند , برخی شون هم ردیابند ,  برخی شون عالمند و علمهای زیادی دارند  , برخی شون تخصص های پزشکی دارند , برخی تخصصشون در گنج هاست , برخی شون … .

از لحاظ اعتقاد

جن ها از نظر اعتقادی و دینی هم با هم متفاوتند :  مسلمان , مسیحی , یهودی , گبر , بی دین و کافر  به اونهایی که کافر و بی دین اند شیطان گفته میشه .

از لحاظ قدرت

جن ها از نظر قدرت و نیرو و قابلیت هاشون با هم فرق دارند که بستگی به جایگاه اجتماعیشون در قبیله هاشون داره .

هر کدوم که مقام بالاتری دارند قدرتهای بیشتری هم دارند .  جن ها حتی از نظر بو هم با هم تفاوت دارند  که اکثرا اونهایی که مثبت هستند و قدرت های خوبی دارند بوهای خوبی ازشون ساطع میشه و اون هایی بوی بد و تعفن میدن جن های بسیار سطح پایین هستند ومحل زندگیشون در فاضلاب هاست .

از لحاظ خصوصیات اخلاقی

خصوصیات اخلاقی جن ها هم متنوعه ولی تقریبا یک چیز درباره اونها مشترکه بسیار بازیگوش شوخ طبع اند و خیلی وقتها انسانها رو سر کار میزارند و لذت میبرند .

و دیگه اینکه بسیار دروغگو هستند . کسانی که از اونها میخواهند اطلاعات بگیرند باید تجربه زیادی داشته باشند تا بتونند دروغهای اونهارو تشخیص بدتد و مجبورشون کنند راست بگند .

 

جن ها ازدواج میکنند بچه دار میشند  و تشکیل خانواده میدند و روابط خانوادگی و فامیلی قویی دارند .

طول عمر بالای هزار سال دارند که عمرهای 400  و 500 سال نوجوون محسوب میشه .

تو محیط های زندگی ا انسانها بسیار زیادند و زندگی میکنند , اینکه میگند تو جاهایی که آهن و تیرآهن هست نمیتونند بیان و زندگی کنند یه خرافه بیشتر نیست .

در بسیاری از خانه هایی که ما انسانها زندگی میکنیم جن ها هم هستند و زندگی میکنند  و اونجارو خونه خودشون می دونند .

جن ها با انسانها میتوانند ازدواج کنند , چه مرد اونها با زن انسان و یا زن جن با مرد انسان .

نمونه های زیادی در این مورد وجود داره  .

انرژی جن در حالت عادی از انسانها خیلی بیشتره و انرژی گرمی داره  که اگه نزدیک انسان بشه یا انسان رو لمس کنه باعث بیماری انسان میشه .

البته انسانهایی که چه از راههای دینی و چه از راه های متافیزیکی انرژی کسب میکنند و از نظر نیرو از جن قویتر میشند و قابلیت برخورد با اونهارو دارند .

امیدوارم این مطلب مفید واقع شده باشه .

با تشکر که همراه ما بودید .