midnight

هشدار: ازتون خواهش میکنم اگر مشکل قلبی دارید یا جرئت کافی ندارید حتما این وبلاگ رو ترک کنید و از دیدن حتی تصویر مطالب خودداری کنید! 💀💀💀💀💀💀

 

مومو تصویر زنی با چشم‌های گشاد و صورت آویزان با تَن پرنده است که  از اثر یک هنرمند در نمایشگاه وحشت ژاپن برگرفته شده است. در حال حاضر این بازی در آمریکای جنوبی، اروپا و بخش‌هایی از آسیا مورد توجه نوجوانان قرار گرفته است که بر بستر پیام رسان واتس اپ به فعالیت می پردازد.

 

این موجود در افسانه های ژاپنی، یک موجود وحشتناک و پرنده است که طبق افسانه ها، گاهی اوقات اقدام به دزدیدن بچه ها نیز می کرده اند. تصویر مومو اولین بار در اینستاگرام فردی به نام ناناکو که یک عروسک ساز است منتشر شد و پس از آن به شهرت جهانی دست یافت.

 

شخصیت مومو در این چالش با ارسال پیام‌هایی به مخاطبان خود اعلام می‌کند که هدف او کشتن و مرگ مخاطبانش است.پیام این چالش با لفظی آهنگین برای کودکان و نوجوانان ارسال شده و همین شیوه ارسال پیام باعث شده است تا این شخصیت مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار بگیرد. در ادامه ویدئویی در این رابطه را مشاهده می‌کنید:

 


با توجه به مواردی که ذکر شد، بنظر می رسد چالش مومو تنها با یک پیام آغاز خواهد شد و فرستنده پیام نمی تواند پایانی برای آن در نظر بگیرد.
این چالش با ارسال پیام به مومو آغاز می شود و پس از آن پیام های تهدید آمیز، خشونت بار و وحشتناک به کاربر ارسال می گردد.
پس از انتشار این بازی در فیس بوک، حال مومو در واتس اپ اقدام به انتشار کرده است و از طریق این پیام رسان قربانی می گیرد.

تاکنون تنها یک خودکشی منتسب به بازی مومو اعلام شده است که مربوط به دختری 12 ساله بوده که از تمامی مراحل خودکشی خود، فیلم تهیه کرده است.


برخی از کارشناسان حوزه نرم افزاری، این چالش را حقه ای برای سرقت اطلاعات کاربران عنوان کرده اند و برخی دیگر نیز آن را یک چالش بیمارگونه، همچون نهنگ آبی، نامیده اند.

کشورهای زیادی در خصوص این چالش به خانواده ها و نوجوانان هشدار داده اند، پلیس ملی اسپانیا، بی بی سی نیوز در برزیل، پلیس آرژانتین و سایر مقامات کشورهایی که به نوعی درگیر این بازی شده اند، هشدارهایی را در خصوص عدم گرایش به این نوع چالش ها داده اند که باید آن ها را مورد توجه قرار داد.

 

خطرات Momo چیست؟

سوالی که ممکن است برای برخی از کاربران پیش آمده باشد این است که ایجاد ارتباط با یک شماره ناشناس و احیانا دریافت چند تصویر و پیام، که به آن ها می توان اهمیتی نداد، چه خطراتی می تواند داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال می توانیم گزینه های زیر را عنوان کنیم.

 

  • امکان سرقت اطلاعات کاربران
  • ایجاد مزاحمت های تلفنی در اثر ذخیره شماره تلفن شما در پروفایل مومو
  • دریافت وقت و بی وقت پیام های خشونت آمیز و تصاویر وحشتناک
  • ترغیب نوجوانان به انجام عمل خودکشی و تهدید آنان
  • امکان اخاذی و باج خواهی از افراد

اخیرا شخصیت مومو توسط خیلیا در ایران برای کلاهبرداری و سواستفاده داره استفاده میشه و حواستون باشه هرگز روی لینک هایی که از طرف مومو برای شما ارسال میشه کلیک نکنید چون با نصب برنامه مخرب روی گوشیتون امکان هک گوشی و به سرقت رفتن اطلاعاتتون ممکنه باعث باج گیری و ضرر رسوندن به شما بشه. وگرنه خود مومو اصلا ترسناک نیست و عروسکی بیشتر نیست که برای نمایشگاهی در توکیو ساخته شده بود و بخاطر عجیب بودن صورتش مورد توجه تولید کنندگان محتوا برای بازدید بیشتر قرار گرفت و اینطوری معروف شد.

 

از آنجا که این چالش در واتس اپ انتشار می یابد و ذخیره هر شماره ای در واتس اپ، منجر به ذخیره شماره شما نیز در واتس اپ طرف مقابل می شود، بنابراین با اولین پیامی که به مومو ارسال کنید، در واقع شماره خود را به او داده اید و او می تواند از طریق همین شماره اقدام به ایجاد مزاحمت برای شما نماید.

حتی پس از دیلیت اکانت واتس اپ و ایجاد یک حساب جدید، چون از همان شماره استفاده کرده اید، مومو بار دیگر شما را خواهد یافت و می تواند ارسال پیام های تهدید آمیز خود را از سر بگیرد.

همچنین گزارشاتی از تماس مومو با افراد نیز دریافت شده است که حتی با وجود پاک کردن واتس اپ، از طریق شماره تلفن با آن ها تماس برقرار کرده و تهدید های خود را آغاز می کند.

اگر درگیر چالش مومو شده اید، بهترین راهکار پاک کردن حساب واتس اپ و استفاده از یک شماره جدید می باشد تا از شر پیام ها و تصاویر وحشتناک این پروفایل خطرناک، رهایی یابید.

 

 

دانلود کلیپی از مومو که در دارک وب پیدا کردم

 

  • night wolf

نظرات  (۳۲)

یا ابلفضل برگام

افسانه های ژاپن ترسناکن
  • ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏
  • اییششش ترسیدم بی ادب -_-

    قیافه اش چه چندش و تهوع اورههه

    اشکال نداره منم گذاشتم که بترسید دیگه 

    واقعا ک عجب چیزایی پیدا میشه

    یادمه اولش ک این موموعه اومده بود منو دوستام زدیم اینستامونو پاک کرده بودیم*-*

    البته چند نفر اومده بودن پروفشو گذاشته بودنو باهاش مسخره بازی مرکدن طرفو بترسونن

    ولی خیلی باحاله واسه ترسوندن البته

     

    اگه من بودم با شماره دیگه کار میکردم

    همین ک اخرش گفتی

    درسته که یه مجموعه اتفاقات تلخ اطرافمون میفته ولی بینشون اونایی که اینقدر در معرض دید هستن و عمومی شدن معمولا شایعه و بی خطرن
  • ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏
  • هوم ...

    نترس من اینجام

    مو مو 

    در صورت خوندن این پیام شما قریانی بعدی من خواهید بود 

    mo mo is coming

    جالب بید ژاپن افسانه ترسناک زیاد داره  جهنم تومینه تقریبا معروفه شنیدیش 

    خسته نباشی

    الان سرچیدم این وردا رو قبول ندارم واسه دور همی خارجیا خوبه ولی واسه ما مسخره بنظر میاد تازه معاد فارسیشون اصلا وزن و قافیه نداره باید به شعر خونده بشه
  • کریمه کریمی
  • از قالبتون خیلی خوشم اومد...حرفه ای هستش

    ممنون شما آدم عجیبی هستی 

    مومو مگه هلو نمیشه؟ چرا اینهمه روانشناختیش کردنD:

     

    اصلا این پستو گذاشتم که ذهنیت تو رو خراب کنم ..
    معنی کلمشو نمیدونم
  • ♡𝑲𝒊𝒎 𝒕𝒂𝒆𝒉𝒚𝒖𝒏
  • میسی :)

    .
  • 정국iii♥♪ ngh ♥♪br
  • خب برا خوندنه مطلب مجبور شدم دستمو رو عکسش داشته باشم چون میترسیدم 

    چرا حس میکنم فق چن وق یکبار ک از رو فضولی دسمو برداشتم اون زشتوکو دیدم الان حس میکنم رو سقفه اتاقمه عکسشش

     

     

    چه عحب یکیش تاثیر داشت
    گفتم شب نبینش 
  • 정국iii♥♪ ngh ♥♪br
  • دقیقا نمد اسمه این مرضی ک من دار م چیه ول از مومو اسکیرین گرفتم ک بقیه رو اذیت کنم 😂😂

    . بدون داستانش که فایده نداره

    به هلو مومو میگن:) منم چون بچه ها لپشون شبیه هلوعه و آوای لغت مومو خیلی کیوته اینطوری صداشون می کنم. موچی هم می گم:))

    خب حالا دیگه وقتی بگی مومو یاد این شاهکار هنری میفتی 😂
  • 정국iii♥♪ ngh ♥♪br
  • عکسشو گذاشم رو عکسه یکی از کسایی ک شمارش ت گوشیم سیوه فیلم ترسناک😁

    چیزه جالبی شد

    . سکته نکنه؟
  • 정국iii♥♪ ngh ♥♪br
  • خخخ

    من خوشم اومد 

    ترکیبه بسیار جالبی شد

    وقتی بم زنگ میزنه مومو میاد رو صفه گوشی با اسمه فیلم ترسناک 

    آممم شاید این صداهایی ک میزاریدم دان کردم گذاشتم رو زنگه گوشی ک اون میزنگه 

    واقن جالببب میشههه😀😀

    . اره ولی بهشون رحم کن

    جهنم تومینو  برا من و تو ترسناک نیست برا خودشون وبعضی از ایینا که تازه دارن یاد میگرن ترسناک با ت هست نه ط خیلی ترسناکه  ملت ****شب میرن حموم تاریک شعرو بلند میخونن یا پخشش میکنن که ببیننش حالا گیرم که اومد تو ژاپنی بلدی که باحاش حرف بزنی(خدایی ولی ترسناک نباشه یکم عجیبه خواهر بزرگ خون بالا میاره خواهر دیگر اتش  بالا میاره ) ورد نیست ولی کلا ولش من میرم سایت های دیگه رو هم یه گشتی میزنم بیشتر اطلاعات عمومی هست تا ترسناک نظراتش رو که بخونی میمیری از خنده همه یا ودشون جن دارن یا بابا بزرگشون داشته 

    یکی خودش شیطانو احضار کرده یکی دیگه نوه شیطان (این اخری رو کجای دلم بزارم )اصلا یه وضعی هیچ کدوم از سایت ها به دیزاین وبشون اهمیت ندادن یا رنگش سفیده یا سیاه و قرمز  هیچ جا اینجا نمیشه  

    خیلی باحالی خسته نباشی

    ژاپن خیلی خرافاتیه آخرش دینم که نباشه این چیزا خود به خود به وجود میان
    باحالی از خودته ممنون
  • کریمه کریمی
  • چرا ادم عجیبی هستم؟

    مثل آدم آهنی هستی
    دو سه نفر داریم توی بیان اینجوری هستن یدونش تویی

    الان اگه بدت اومده باشه که گفتم "تو" یعنی دقیقا کپی اون دوتا هستی

    چه بیریخته:/

    خوب تا الان بالا نیاوردم=/

    . زیباست که

    قبلاً برات کامنت گذاشتم دوبار 

    مومو وجود خارجی ندارد

    توی همه فیلم ها با چاقو هست 

    در تماس تصویری هم همینطور

    صدای ناله و عکسای ترسناک و خودکشی مینده 

    و اهنگ های خودکشی توی ویسش صدای ناله ی وحشتناک پیرزن کلفت شده حرف میزنم عروسک ژاپنیش خوشگلتر از اینه و اونایی که ساختنش لینک مومو و میدم پس وسع میکنم بری بهش پیام بدی اگر تدوین مومو جیه وست نمیکنم میگه برو به این پیام بده ربات فعال میشه و هرگز متوقف نمیشه بعد زنگم میزنه

    تایید شده توسط پلیس اینترپول

    آخر متنم گفتم احتمالا فقط شایعه سازیه و چیز خاصی در موردش وجود نداره 
    فقط یه ماکت ترسناکه

    گوگولی=/

    .

    تصویر رو که نگاه کردن احساس کردم داره نگام میکنه

    . خب داره نگات میکنه

    چرا این دنیا اینجوری شده من تا مومو رو میبینم بالا میارم😢😢😢😰😨😭

    . آره یجوریه قیافش 

    😳😳😳

    .

    سلام اگه خودم بهش پیام داده باشم اون نگاه کنه هک میشم آیا؟

    هک که نه احتمالا فقط از طرفش واست پیام میاد .

    دنیای داغونی داره میشه

    درسته

    واقن افشین خوشمله ؟؟؟؟

    منکه میگم الکیه

    دلم برات تنگ شده

    طاها جدی جدی رفت ؟؟؟

    همممممممم مرسی عزیزم
     نمیدونم چرا یهو رفت

    سلام چجوری میشه باهش ارتباط برقرار کنیم شماره چیزی هست برای پیام بفرستم

    دوستان اگر کسی هست راهنمایی کنید

     

    ایمل منن پیام بدین ممنون میشم

    saeid.saeid081@gmail.com

    دیگه مومو سراغ ایرانی ها هم اومد دیگه باید ار خدا کمک بخوایم😨😭😭

    پلیس فتا هم گفته چیزی نیست مسخره بازیه نگران نباشین

    میدونی من با نظر سازنده اینجور بازی ها هم موافقم بنظر منم اینا یه عده ادم هستن که دیوونه ان و مردنشون بهتر از موندنشونه والا خو وگرنه کدوم ادم خلی از این غلطا میکنه

    هوم؟

  • 정국ΕÑgh •ßr
  • ایححححححح

    من این وبو وسطای تابستون گم کردممممم

    الان باز این مومو این چرتو پرتا ت ایران راه افتاد انقد گشتم وبتو پیداییدممم😐🚬

    . آره یه چیز که قدیمی میشه تازه اینجا میرن سراغش 

    قیافشو دیدم دور وز گلاب به روتدست شویی کرده بودم دشت شویی اصلا ترسناک نیست خندم گرفت از گیافه دوستم مهدی که شبیه راسو هست بیشتر میترسم مومو اصلیش از عضای دارک وب هست  که هیچ پلیسی نمیتونه نفوظ کنه ایرانیاش دارن اعداش رو در میارن تحریم تا این قدر از مومو واقییش محروم میم😒

    .

    انگار داره بم نیگاه مکینه🤨

    به منم همینطور

    شبیه معلم کلاس ششممه خخخ خدایی مو نمیزنن

    .

    یه زمان هم مود شده بود با پروفایل و اسم مومو میومدن میگفتن هکت میکنم 😐😂

    ارسال نظر

    کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
    اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی